fbInstagram

35 САТИ И 200 ПОЛЕТАЊА

На овогодишњем Државном првенству за ултралаке летелице учествовао је рекордан број од 30 пилота, а први пут је остварен и уживо пренос на You Tube каналу. 

319

            Државно првенство за ултралаке летелице одржано на аеродрому „13. Мај“ у Земун Пољу окупило је ове године више од 30 пилота који су направили око 200 полетања и провели у ваздуху у збиру око 35 сати. Нови државни првак у категорији ултралаки авион је Ненад Мирковић (АК „Ћуприја“), а најбољи змајар у држави је Горан Спасић (АК „Смедерево“). Најбољи пилот жирокоптера (ултралаки хеликоптер, који се први пут као категорија сада појавио на такмичењу) је Срђан Костић из АК „Ћурпија“. 

            Такмичење је поред спортског надметања донело и сјајну атмосферу којој су присуствовали и бројни грађани, обзиром да је улаз био слободан. Сваки од такмичара је направио шест летова, а тамо где  је било и изједначених резултата, било је и корективних летова. Такмичење се уживо преносило на  You Tube каналу, тако да је преко 500 људи – од Јужноафричке републике до Канаде, пратило ово надметање. 

            У дисциплинама на овом такмичењу сврха је да пилот, после полетања, са висине од 300 метара, у правилном, прописаном прилазу писти, слети у поље које је издељено на пет подеока ширине пет метара. Идеално је слетање у прво поље, које носи највише поена. Овим се симулира слетање на палубу носача авиона, где је палуба 100 м широка и 25 м дугачка. 

            У дисциплини слетање са снагом мотора, пилот помоћу повећане снаге мотора, додавањем гаса, може кориговати непрецизност и изборити најбољи прилаз исцртаном циљу.  У слетању без снаге мотора, или са угашеним мотором, од пилота се захтева велика способност и обученост у погледу владања летелицом, али одлично познавање посредних фактора као што су временске прилике. Бирајући најбољу путању, потребно је да слети са висине од 300 м без снаге мотора на поље ширине само 5 метара. 

            У категорији авион, ове захтеве су најбоље испунили пилоти Ненад Мирковић (АК Ћурпија), Марко Маравић (АК Утва) и Горан Спасић (АК Смедерево), уједно одредивши и екипни пласман. Никола Мирковић је био најбољи у обе дисциплине, док су друго и треће пласирани у дисциплини без мотора били Срђан Милетић (АК Ћурпија) и Марко Маравић (АК Утва), а у дисциплини са мотором Горан Спасић (АК Смедерево) и Мило Тодоровић (АК Ћуприја). 

            Међу змајарима се појавио уједначнен број бодова у генералном пласману, па треће место деле клупске колеге из АК „Ћуприја“ Драган Вукић и Мирослав Кнежевић, док је на другом месту Милан Маравић из АК „Смедерево“. Смедеревски, ћупријски и панчевачки клубови су били најбољи у екипној конкуренцији. Најбољи пилоти змаја у категорији прецизно слетање са мотором су Жељко Тешендић (АК Ћуприја), Горан Спасић (АК Смедерево) и Алекса Милинковић (АК Ћурпија), док су у категорији без мотора најбољи били Драна Вукић (АК Ћурпија), Горан Спасић (АК Смедерево) и Милан Марић (АК Смедерево). 

            И нова такмичарска дисциплина – жирокоптер, изнедрила је најбоље пилоте, све одреда из АК „Ћуприја“: Срђана Костића, Мила Тодоровића и Бошка Тодоровића. Поредак у категорији прецизно слетање са мотором био је следећи: Срђан Костић, Бошко Тодоровић, Мило Тодоровић, а  категорији без мотора: Мило Тодоровић, Срђан Костић и Бошко Филиповић. 

            Непосредни организатор овогодишњег првенства био је АК „Ћуприја“, уз подршку Ваздухопловног савеза Србије и Министарства омладине и  спорта. 

fer play2014